331856340711895
פרשקלין אווטר

054-391-2990⁩

ניקוי קולטי שמש

קולטי שמש, עובדים על אנרגיה סולארית וכך למעשה  הם מחממים את המים וגורמים לחיסכון בהוצאות האנרגיה, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו ישראל. רק בימי החורף, כאשר יורדים גשמים, ניתן יהיה להפעיל את הדוד…

ניקוי קולטי שמש – מדוע זה כל כך חשוב?

קולטי שמש, עובדים על אנרגיה סולארית וכך למעשה  הם מחממים את המים וגורמים לחיסכון בהוצאות האנרגיה, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו ישראל. רק בימי החורף, כאשר יורדים גשמים, ניתן יהיה להפעיל את הדוד באמצעות החשמל. אמנם קולטי שמש היא המצאה נהדרת שתפסה תאוצה בכל העולם מדי שני, אך יש לבצע תחזוקה כגון ניקוי קולטי שמש. הקולטים עשויים להיסתם מאבנית שמקורה ממים ולכן המים עשויים לא להתחמם בצנרת עקב הסתימה.

ניקוי קולטי שמש חיוני למים חמים

למרות שניקוי קולטים נשמע זניח ולא משמעותי, לפעולה חשובה זו, קיימת השפעה רבה על מים חמים. כאשר הקולטים אינם נקיים, כמות המים שמתחממת קטנה בהרבה, מאשר כאשר הקולטים נקיים. קולטי השמש, חשופים לאבק ואם לא מנקים אותם אחת לשנה לפחות, התפקוד שלהם יורד. שכבות האבק שמתמזגים עם קרני השמש משפיעים על האיכות של המים החמים.

החשיבות של ניקוי צנרת הקולטים

למרות שיש לבצע ניקוי קולטי שמש, יותר חשוב לנקות את פנים הקולטים והכוונה היא לצנרת היות והצנרת בקולטי השמש, היא זו שמחממת את המים. האבנית נוצרת תמיד ולא ניתן למנוע אותה. ניקוי קולטי שמש שנעשה ע"י איש מקצוע, כוללת הסקת שכבות האבק והפסולת מהקולטים וכן, ניקיון פנימי הכולל גם הסרת אבנית.

האם קיים הבדל משמעותי בין ניקוי קולטי שמש לבין ניקוי הדוד עצמו?

כאשר מנקים דודי שמש קיימים שני מרכיבים: הראשון מתייחס לאבנית בדוד שהוא למעשה מה שמכיל את המים לחימום, אך מצד שני, ניקוי קולטי שמש, מתייחס רק לניקוי הקולטים. את קולטי השמש, מנקים גם מבפנים וגם מבחוץ. ניקוי זה של הקולטים, מאפשר את ניצול החום באמצעות הקליטה של השמש. ניקוי הצנרת שנמצאת בקולטים עצמם, מאפשרת את התקינות של זרימת המים.

מתי מומלץ לבצע ניקוי קולטים?

כל טכנאי מוסמך לדוודים, ימליץ לכם על ניקוי קולטי שמש אחת לשנה בעונת האביב, בחודש אפריל, לאחר תום עונת החורף. ניתן יהיה ליהנות מהמיטב שהשמש מציעה, כאשר הקולטים שלכם יהיו נקיים וכן, המים בדוד יתחממו מהר יותר ואתם, אף תחסכו בחשמל. ישנם בעלי בתים שמעוניינים לבצע ניקוי קולטי שמש בעצמם, אך הדבר אפשרי, רק אם מדובר על גגות שטוחים, במידה ומדובר בגג רעפים שיש בו שיפועים, מומלץ להזמין טכנאי דודים ולא לסכן את בטיחותכם.

גרים בבניין משותף? דאגו לניקוי תקופתי של קולטי השמש

במידה ואתם גרים בבניין מגורים משותף, יש לתת את הדעת, לגבי תחזוקה וניקוי קולטי השמש של כל הדיירים. למרות שלכל משפחה, קיים דוד שמש נפרד וכולם נמצאים על גג הבניין, בקשו מוועד הבית, שידאג לתחזוקה שוטפת של דודי השמש בסביבות עונת האביב.

מדוע עדיף להזמין טכנאי דוודים לניקוי הקולטים?

הסיבה היא פשוטה, כאשר טכנאי מגיע לנקות את קולטי השמש בדוד שלכם, הוא גם ינקה את דוד, לאחר שיבדוק את מצבו, היות ואבנית בקולטים מראה שגם בדוד עצמו מן הסתם תהיה אבנית, אז למה שלא לתפוס שתי ציפורים במכה אחת? בדקרך זו, תהיו שקטים יותר שהדוד שלכם שכולם מודעים לחיוניותו, עבר טיפול של "הכן דודך לקיץ". מומחה כמו טכנאי דוודים, ידע איך לגשת לדוד, לפתוח אותו ולנקז את הלכלוך שצבר במשך השנה.

תפריט נגישות

Scroll to Top